Otel Satış Pazarlama Kanal Yönetimi Neden Önemli?
Teknolojiye meraklı günümüz insanı, sürekli gelişen yeniliklerle, arama motorlarından, küçük-büyük online seyahat acente sitelerinden, sosyal ağlardan, meta arama sitelerinden, otel web sitelerinden, yorum sitelerinden, içerik sitelerinden…vs. arama ve araştırmalar yaparak satın alma kararı veriyor. Dijital başarının ana kuralı misafirleriniz tarafından kolay bulunabilir olmanızdır. Gezginlerin online arama ve rezervasyon davranışları otellerin dijital dağıtım ve pazarlama stratejilerini düzenlemelerini zorunlu kılıyor. Misafirlerinizin olduğu her yerde olmalısınız.
2019 yılında yapılan rezervasyonların %72’sinin dijital kanallardan yapıldığı, bu oranın 35 yaş altında %86,2’ye yükseldiği görülmüştür (FuelTravel 2019 Leisure Travel Report). Ayrıca araştırmalar gezginlerin %76’sının seyahatlerine karar vermeden önce en az 10 ayrı dijital platformda araştırma yaptığını göstermiştir.
1-Otel Pazarlama Yıldızınız
Otel Satış Pazarlamanın Kıymetlisi
OTEL WEB SİTESİ
Direk rezervasyon yazılımı sayesinde otel web sitesi üzerinde açtığınız, 24 saat açık, en maliyetsiz satış kanalınızdır.
Hotel360 otel web sitelerinin ve entegre ettiğimiz direk rezervasyon programlarının detaylarına kelime üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
FuelTravel 2019 Leisure Travel Raporu’nda detayları verilen araştırmaya göre, gezginlerin %86,3’ü OTA (online seyahat acenteleri) web siteleri ve meta arama sitelerine(Trivago, Tripadvisor, Google..vs.) baksalar dahi), ilgilendikleri otelin kendi web sitesine mutlaka baktığını gösteriyor. Hal böyle iken ve onlar da dijital otelinizin kapısından girmiş iken onlara en cazip tekliflerinizi sunmamak olmaz. Bunun için direk rezervasyon hizmet paketimizi incelemenizi tavsiye ederiz.
Böylece “0” komisyon ile satış yapar, konuklar ile aracısız bağ kurar, kişiye özel deneyim sunarak sadık misafir kitlesi oluşturabilir, diğer otel satış pazarlama kanallarına göre daha az rezervasyon iptalleri yaşarsınız.
2-OTA (Online Travel Agencies)
Online Seyahat Acenteleri
Her gün milyonlarca gezgin, tatil ve iş seyahatlerini planlamak için online seyahat acentelerini kullanıyor. Çünkü milyonlarca dolarlık reklam bütçeleri kullanıyorlar.
Eğer sınırlı pazarlama ve tanıtım bütçeniz varsa, online seyahat acenteleri size düşük riskli, hızlı ama komisyonlu satış sağlar. Üstelik vitrinlerinde ücretsiz yer alırsınız.
Online seyahat acenteleri, potansiyel misafirlerinize, kendi pazarlama çabalarınızla ulaşmanızın zor ve maliyetli olacağı durumlarda erişmenizi sağlar. Otelinizin dijital pazarda bulunmasını ve marka bilinirliğinizin artmasını sağlarlar. Oda satışı gerçekleştiğinde maliyet oluşur ve komisyonla çalışırlar.
Yapılan araştırmalar, bir online seyahat acentesinde görünmenizin, otelinizin web sitesine daha fazla trafik getirebileceğini otel satış pazarlama başarınızın yükseleceğini göstermektedir, çünkü tüketiciler genellikle doğrudan rezervasyon yapmadan önce aramaları için Google, meta arama siteleri ile birlikte OTA’ları da kullanır. Buna “Vitrin Etkisi” (Bilboard Effect) denir.
Gezginlerin online rezervasyon öncesi davranışlarını inceleyen bir 2011 araştırması, büyük bir otel markasına doğrudan rezervasyon yapan kişilerin yaklaşık % 75’inin, öncesinde bir online seyahat acentesinin web sitesini ziyaret ettiğini ortaya koydu. 2017’deki bir başka rapor ise bu durumun devam ettiğini kanıtladı.
Bütün OTA’larla anlaşmalı mıyız? Anlaşmalarda dikkat edilecek hususlar nedir? Hepsi ile ayrı yapılacak kurulum ve entegrasyon süreci nasıl yönetilir? Otel online acente kanallarınızı yönetmek için en iyi otel kanal yönetici yazılımı hangisidir?
Hotel360 OTA Yönetim Hizmeti ile otelinizin özellikleri, hedef kitlesi, bulunduğu coğrafya, misafir profili, kullandığı otel otomasyon yazılımı, kullandığı kanal yönetici yazılımı… vb. gibi birçok konu göz önüne alınarak çalışacağınız kanallara birlikte karar veriyoruz. Kontrat şartlarını belirliyor, imzalamaya hazır hale getiriyoruz. Her bir kanalda ayrı ayrı kurulum ve entegrasyonunu yapıyor, fiyat ve müsaitlik testlerini yapıyoruz. Personelinize her bir OTA’nın yönetim paneli ile ilgili eğitimi veriyor ve süreci devam ettirebilecek seviyeye getiriyoruz. Ayrıca isterseniz daha sonra da desteğimiz devam ediyor. Tüm otel satış pazarlama kanallarınızı tek bir ekrandan yönetmenizi sağlayacak “Otel Kanal Yönetici Programı” (Channel Manager) seçimi ve entegrasyonu konusunda “Otel Kanal Yöneticisi Danışmanlığı” hizmetimizi inceleyebilirsiniz.
Online Seyahat Acenteleri otel satış pazarlama kanallarımızın en önemlilerinden biridir. Doğru ve eksiksiz olarak yer aldığımızda ciddi satışlarımızın olabileceği, ayrıca marka bilinirliği anlamında da önemli katkılar sağlayabileceği açıktır. Ancak satışların bir maliyeti olduğu unutulmamalıdır, bu nedenle diğer kanallarımızla dengeli bir otel kanal yönetimi karlılık açısından da önemlidir.
03 Meta Search Marketing
Meta Arama Sitelerinde
Otel Satış Pazarlama
Potansiyel misafirleriniz kendileri için en avantajlı rezervasyonu garanti etmek için fiyat karşılaştırma sitelerine mutlaka bakarlar. Meta arama siteleri, gezginlere bu imkanı sağlarken, otel satış pazarlamada önemli yer tutar. Buradaki otel bilgilerinizin doğruluğu, sergilenen görseller, otelin konumu ve çevre bilgisinin doğruluğu gibi birçok veriler misafirlerinizin rezervasyon kararında etkilidir.
- Google, Tripadvisor, Trivago otel sayfalarının sahipliğinin alınması,
- Google İşletme Sayfasının Kurulumu ve Yönetimi
- Tripadvisor İşletme Sayfası Kurulumu ve Yönetimi
- Trivago Studio Sayfa Kurulumu ve Yönetimi
- Fayda-maliyet analizleri ve ücretli model danışmanlığı,