Channel
Manager

Otel Kanal Yöneticisi Nedir?

Otel Kanal Yöneticisi Nedir? Neden Gereklidir?

Otel kanal yöneticisi, otelinizi bir çok farklı online seyahat acentesine bağlayan ve oda envanterinizi dünyadaki çeşitli seyahat pazarlarında satmayı mümkün kılan bir yazılım sistemidir.

Hotel360, doğru “Otel Kanal Yöneticisi” seçimi konusunda size danışmanlık, kurulum, entegrasyon ve yönetim konusunda destek olur.
Dünyadaki tüm satış kanallarında olmalısınız ki misafirleriniz size her kanaldan ulaşabilsin. Bu kadar farklı yöntemlerle çalışan, farklı ülkelerdeki kanalları yönetebilmek için tüm ihtiyacınızı görebilen, size gelir getiren bir “kanal yöneticisi”ne ihtiyacınız vardır.

Otelinizin özellikleri, bütçeniz, organizasyon yapınız, hedef kitleniz, hedeflediğiniz pazarlar…vb. gibi birçok kriter değerlendirilerek size en uygun “Otel Kanal Yöneticisi” yazılımı tavsiye edilir. Ondan sonra da desteğimiz aşağıdaki başlıklarda devam eder:

  • Kanal yönetici üzerindeki otele ait tüm tanımlamaların (Otel oda tipleri, sayıları, konaklama tipleri, fiyat kategorileri…vs.) yapılması.
  • Her bir OTA ile kontenjan, oda tipi eşleştirme, fiyat kategori ve fiyat tipi eşleştirmeleri gibi entegrasyonların yapılması,
  • Fiyat akışlarının ve konaklama senaryolarının test edilmesi ve devreye alınması.
  • Online kanallardan sorumlu personellere eğitim verilmesi,
  • Otel web sitemizde uygulayacağımız kampanya ve promosyonların tanımlanması ve devreye alınması,
  • Meta arama kanalları üzerinde satış planlarının ve entegrasyonun yapılması

Hotel360

Hotel360
Otel Kanal Yöneticisi Danışmanlığı

Zaman Kazan

Tek Panelden Hızlı Güncelleme

Otel kanal yöneticisi olmadan, otel sahipleri, oda veya yatak envanterlerini, her bir OTA kanalın yönetim paneline ayrı ayrı bağlanarak, manuel olarak güncellemek zorundadır. Bu da genellikle hatalara veya çift rezervasyonlara neden olacaktı. Örneğin, otelinizi Booking.com veya Odamax.com OTA kanallarında satışa sunmak istiyorsunuz, ancak bir kanal yöneticiniz yoksa herhangi bir rezervasyon almanız durumunda, bu isterseniz sizin direk kanalınızdan (Telefon, web sitesi, kapıdan…vs) isterse de diğer OTA kanallarından gelmiş olsun diğer kanallara bağlanıp tek tek müsaitliği ayarlamanız gerekmektedir. 

Bir fiyat güncellemesinde de aynı süreç yaşanacaktır. Bu işlem sadece değerli zamanınızı almakla kalmaz, iki ayrı gezginin aynı zamanda aynı odayı ayırması için bir zaman aralığı bırakır ve bu da envanter ve stok durumu hatalarına ve fiyat paritesi sorunlarına neden olur. Bu korkuyla oteller sadece birkaç kanalla çalışmayı veya az oda tipi ve müsaitlik tanımlamayı seçerler. Ki bu da misafirlerin dijital pazarda otelinizi daha az görmesi, kaçırılan muhtemel rezervasyonlar demektir.

 

otel kanal yöneticisi

Dünyada Satış

Tüm Dünyadan Misafir Ağırlayın

Otel Kanal Yöneticisi kullandığınızda yönettiğiniz kanal sayısı ister 3 isterse de 300 olsun aynı iş yükü yarattığı için, istediğiniz kadar çok OTA’ya bağlanabilirsiniz. Bu yararlıdır, çünkü oteliniz yalnızca kendi web sayfanızda veya birkaç büyük OTA’da değil daha az komisyonla çalışan veya daha farklı coğrafyalardaki gezginlere ulaşmanızı sağlayacak OTA’larla da bağlantı kurmanızı sağlayacaktır.

Sonuç olarak: ne kadar çok otelinize uygun kanal bağlarsanız, o kadar çok rezervasyon alırsınız, bu da gelirdeki artışa eşittir. Otellerin çoğunun, en yüksek komisyon oranını talep eden ve doğru seyahat demografisini çekemeyen en büyük ve en iyi bilinen 3 veya daha az OTA’ya bağlı olduğunu tespit ettik. 

03 Online Satışlara Açılın

Odalarınızı Her Kanalda Satışa Açın

Tüm Oda Varlığınızı Satışa Sunun

 Odalarınızın ne kadarını kanallarda satışa açmalısınız? Her kanalda aynı sayıda oda mı satışa sunulmalı? En mantıklı uygulama tek kaynaktan tüm envanterinizi tüm kanallara sunmanızdır. Hangi kanala, hangi pazara hangi fiyattan sunacağınızı belirlemek sizin elinizdedir. Tüm oda envanterinizi, tüm kanallarda satışa açmanın çeşitli avantajları vardır. Bunlar:

  • Bağlı tüm kanalların güncel olması (fiyatlandırma ve kullanılabilirlik açısından)
  • Müşterilerin mevcut envanterinizi ayırtması için maksimum fırsat sağlamak
  • Otel yönetim sisteminizdeki kullanılabilirlik değişikliklerini hemen görebilmek
  • Fiyatlandırma ve envanteri her zaman kontrol altında tutma

Otel dağıtım stratejisi söz konusu olduğunda, otel sahiplerine mevcut tüm odalarını, tüm bağlı sitelerde bir otel kanal yöneticisi aracılığıyla eşit olarak dağıtmasını ve senkronize edilmesini öneririz. Bu şekilde, bir kanalda rezervasyon gelir gelmez diğer kanallarda da müsait oda sayısı otomatik olarak eksilir. Örneğin, otelinizde 50 odanız varsa, tüm OTA’larda 50 odanın tamamı satılacak ve her yeni rezervasyon, bu odaların kullanılabilirliğini 1 azaltacaktır, ve bu da tüm bağlı kanallara aynı anda gerçekleşecektir.

Bir otel kanal yöneticisi kullanmadan odalarınızı satış dağıtım kanallarına açmayı seçerseniz, bunun manuel bakım ve kayıt tutma, “over booking” riski, kötü misafir deneyimi ve dağıtım fırsatınızı ve doğrudan rezervasyonlarınızı sınırlandıracağını bilmeniz gereklidir.