Otel Kanal Yöneticisi Nedir? Neden Gereklidir?

Aralık 26, 2020

otel kanal yöneticisi

Otel Kanal Yöneticisi (Online Kanal Yöneticisi)

     Otel Kanal yöneticisi, otelinizi bir dizi farklı OTA (Online Travel Agency) rezervasyon kanalına bağlayan ve oda envanterinizi dünyadaki çeşitli seyahat pazarlarında satmayı mümkün kılan bir yazılım sistemidir.

      Online Otel Kanal Yöneticisi yazılımı olmadan, otel sahipleri, oda veya yatak envanterlerini, her bir OTA kanalın yönetim paneline ayrı ayrı bağlanarak, tek tek manuel olarak güncellemek zorundadır. Bu da genellikle hatalara veya çifte rezervasyonlara neden olacaktır.

Örneğin, otelinizi Booking.com veya Odamax.com OTA kanallarında satışa sunmak istiyorsunuz, ancak bir kanal yöneticiniz yoksa herhangi bir rezervasyon almanız durumunda,  diğer kanallara bağlanıp tek tek müsaitliği ayarlamanız gerekmektedir. 

    Bu isterseniz sizin direk kanalınızdan (Telefon, web sitesi, kapıdan…vs) isterse de diğer OTA kanallarından gelmiş olsun fark etmez, aynı iş yüküne yol açar. 
    Bir fiyat güncellemesinde de aynı süreç yaşanacaktır. Bu işlem sadece değerli zamanınızı almakla kalmaz, iki ayrı gezginin aynı zamanda aynı odayı ayırması için bir zaman aralığı bırakır. Bu da envanter ve stok durumu hatalarına ve fiyat paritesi sorunlarına neden olur. 
      Bu korkuyla oteller sadece birkaç kanalla çalışmayı veya az oda tipi ve müsaitlik tanımlamayı seçerler. Ki bu da kaçırılan rezervasyonlar demektir.
     Otel Kanal Yöneticisi kullandığınızda yönettiğiniz kanal sayısı ister 3 isterse de 300 olsun aynı iş yükü yarattığı için, istediğiniz kadar çok OTA’ya bağlanabilirsiniz. 
     Bu oteliniz için faydalıdır. Çünkü oteliniz yalnızca kendi web sayfanızda veya birkaç büyük OTA’da değil daha az komisyonla çalışan acentelerde de listelenecektir. Yani daha farklı coğrafyalardaki gezginlere ulaşmanızı sağlayan OTA’larla da bağlantı kurmanızı sağlayacaktır.
    Sonuç olarak, işletmenize uygun ne kadar çok kanal bağlarsanız, o kadar çok rezervasyon alırsınız ve bu da gelirdeki artışa eşittir.
    Otellerin büyük bir çoğunluğunun 5 veya daha az kanala bağlı olduğunu tespit ettik. Otellerin çoğu, sadece en yüksek komisyon oranını talep eden ve doğru seyahat demografisini çekemeyen en büyük ve en iyi bilinen OTA’lara bağlanıyor. 
    Dijital pazarda oteliniz marka bilinirliğine katkı sağlayacak, farklı segmentlere ve pazarlara erişmenizi sağlayacak OTA’larla anlaşmanız gereklidir.
     Bu nedenle OTA bağlantılarınızdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olabilecek bir otel kanal yöneticisine sahip olmanız çok önemlidir.