otel itibar yönetimi

Otel İtibar Yönetimi Nedir? Neden Önemlidir?

Online dünyada misafirlerin paylaştığı yorum ve deneyimler, yeni misafirler için, bağımsız bir fikir edinmenin önemli yolu olarak görülmektedir. Yüzlerce beş yıldızlı yorum, daha fazla satışla sonuçlanacak olsa da, kötü bir inceleme bile bir otelin itibarına ciddi zarar verebilir.

Ayrıca araştırmalar, otel itibar yönetimi iyi yapılan ve yorum incelemelerinde olumlu izlenim bırakan otellerin daha çok rezervasyon aldığı gibi, odalarını daha iyi fiyata satabildiğini de göstermektedir.

Otel arayan insanların %72’si, rezervasyon kararlarını, yorumların etkilediğini söylüyor. Araştırmalar tüketicilerin, zamanının %92’sini satın aldığı ürünlerden gelen önerilere harcadığı gösteriyor.

1- Otel İtibar Yönetimi

Online İtibar= Daha Çok Rezervasyon

Misafirlerin oteliniz ile ilgili yaptığı yorumlar ne kadar önemlidir? Olumlu yorum almak için ne yapmalısınız? Gelen yorumları nasıl analiz etmeli, olumsuzları nasıl yönetmelisiniz?

Hotel360 “Otel İtibar Yönetimi” hizmetiyle online itibarınızın korunmasının yanında bu yorumların karlılığınızı olumlu etkilemesini sağlıyoruz.

Otel İtibar Yönetimi’nin önemini Accor Otelleri ile TrustYou ‘nun birlikte yaptığı araştırma, gezginlerin fiyatları eşit olan iki işletmeden yorum puanı daha yüksek olanı seçme olasılığının 3,9 kat fazla olduğunu göstermektedir. Aynı TrustYou araştırmasında, gezginlerin %76’sının yorum puanı daha yüksek olan bir işletme için daha fazla para harcamaya razı olduğu sonucu çıkmıştır. 

Doğru yönetilen reklam kampanyaları ile direk rezervasyonlarınız artarken, marka bilinirliğiniz de artacaktır. Böylece zamanla insanlar dijital platformlarda sizleri direk marka isminizle aramaya başlayacağı için “Dijital Marka Değeriniz” de artacaktır. Bu da diğer kanallarınızı oluşturan iş ortaklarınızın da markanıza yatırım yapmalarını sağlarken, her kanalda satışlarınız artacaktır. 

Yani doğru otel reklam yönetimi kaldıraç etkisi ile tüm satış kanallarınızdaki satışlarınızı olumlu etkiler.

 

2- Online İtibar İçin

Otel İtibar Yönetimi Nasıl Olmalı?

Misafirlerinizin olumsuz görüşleri hangi başlıklarda toplanıyor? Peki bu olumsuz düşüncelerini paylaşmadan onları öğrenmenin ve düzeltmenin bir yolu olduğunu söylersek…

Ayrıca misafirlerinizden olumlu eleştiriler istemek ve bu talebi her an hatırlatmak önemlidir. Bu olumlu yorumları sosyal medyada paylaşmalı ve dikkatinizi göstererek bu yorumlara yanıt vermelisiniz.

Son olarak, olumsuz incelemelere yanıt vermek online itibar yönetimi için de aynı derecede önemlidir. Yani, değer vererek cevapladığınız eleştiriler ve düzeltmeler, gelecekteki konuklar için endişeleri hafifletmek için bir şanstır.

  • Yorum kanallarının tümünde otelinizin itibarını takip edin,
  • Sosyal medyada yapılan yorumlara ve mesajlara gecikemeden cevap verin,
  • Rakiplerinizin itibar takibini yapın ve haftalık karşılaştırma raporunuzu çıkarın,
  • Misafirlerinizin beğendiği ve eleştirdiği konulara özellikle dikkat edin, ekibinizle mutlaka paylaşın.
  • Olumsuz yorumları düzeltmek, olumlu yorumları teşvik etmek için önlemler düşünün,
  • Aylık yapılan aktiviteleri ve itibar puanı değişikliklerini raporlayın, ekibinizle değerlendirin.
  • Semantik analiz raporu çıkarın,
  • Olumlu olumsuz tüm yorumlarınıza mutlaka dönüş yapın, samimi olun. Olumsuz bildirimlerle özellikle ilgilenin, tekrarını önleyin.